måndag 15 april 2013

Nu är jag igång!

Nu har jag äntligen gjort något som jag velat göra länge: starta en blogg. Det känns riktigt bra. Här i min blogg ska jag skildra livet med våra fantastiska döttrar; Hilda fem år och Frida två år. Båda kommer från provinsen Guangdong i Kina och vi hämtade dem 2008 respektive 2012.

Varför startar jag då denna blogg? Jo, jag har själv saknat en blogg av det slag som jag nu startat. När jag har kollat runt på nätet efter bloggar om adoption så handlar de mest om barnlöshet och väntan på adoptivbarnet. Andra bloggar har berättat om adoptionsresor. Jag vill berätta om livet med barnen, våra fantastiska, efterlängtade barn som äntligen finns hos oss! I en blogg gör man alltid ett visst urval ur livet. Min blogg kommer att fokusera på glädjeämnen och på barnens framsteg.

Jag hoppas att jag genom min blogg lyckas förmedla lite av den energi som våra barn har!Eftersom både jag och min man gillar friluftsupplevelser av olika slag, så kommer det att prägla min blogg. Jag kommer även om berätta om våra resor till våra barn, samt delge mina tankar om adoption och livet.

Välkommen till min blogg!






 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar