måndag 4 november 2013

Några dagar i Gryt

Förra veckan tillbringade vi i Gryt, på släktens sommarställe. Barnen gillar verkligen att vara där och de tröttnar aldrig på att leka på bryggan, och på att försöka fånga fiskar med håven. Och jag tröttnar aldrig på att fotografera deras brygglek.
 
Just nu finns det maneter vid bryggan och de är ju lättfångade till barnens stora förtjusning. Jag biter ihop och låter dem hållas trots att jag tycker synd om maneterna som söndertrasas.






För ovanlighetens skull fick jag vara med på bild!
 

 
Solstrålarnas reflektion i havet gjorde att ljuset upplevdes som mycket starkare än det annars gör i slutet av oktober. Vi njöt av att få återuppleva sommarkänslan för någon timme.



Hilda och jag bearbetade bilden tillsammans.
 

 
 
Till sist: en morgonbild på Flisön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar