lördag 4 januari 2014

2014 blir ett fantastiskt år (blink, blink)!


God fortsättning på det nya året!

Tänk vilket fantastiskt år 2014 kommer att bli! 2014 är året då allt ska hända. Allt som inte har hänt de senaste åren ska hända i år! Ja, jag vet. Varje gång det blir ett nytt år så tänker man: i år!  Men i år
är  faktiskt det år då allt händer. Tänka sig!

För mig/oss blir året så här:

Vi kommer att flytta till drömhuset (det som vi ägt i snart två år utan att ha kommit någon vart med, men 2014 händer det, eller:  måste hända, annars blir vi tokiga!)!

Jag börjar mitt drömjobb (15 januari börjar jag arbeta med ensamkommande flyktingungdomar).

Barnen kommer att göra stora framsteg (såklart! -  eller: hoppas jag)

Relationen till mannen blir bättre. Efter alla slitsamma småbarnsår, så får vi lite tid över för varandra.

Maten kommer att bli både nyttigare och godare.

Kläderna i min garderob blir snyggare (det behövs verkligen!).

Alla strumpor är i par.

Det blir ordning på alla pappershögar och jag skickar in alla viktiga papper på en gång!

Det  blir ordning på min kropp och de överflödiga kilon som smugit sig på mig under 13 år kommer att försvinna  (jag har inte börjat så starkt, utan fortsatt med min dåliga decembervana; att dricka glögg varje kväll - men vadå, året har ju precis börjat och än finns det tid)

Vi lyckas odla grönsaker, efter alla år av misslyckanden på den fronten.

Jag börjar baka - åtminstone någon gång ibland.

Jaha, tror jag på det här själv? Tro, är nog ett för starkt ord. Hoppas stämmer bättre.  Jag kan inte lova något.

Jo, förresten två saker kan jag lova inför 2014. Två saker som jag omöjligt kan misslyckas med:

1. Jag ska inte följa någon diet!

2. Jag ska inte rösta på Sverigedemokraterna i valet!


Jag hoppas att 2014 blir ett fantastiskt år för vår familj och för alla mina läsare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar