torsdag 27 juni 2013

Leklandet i Hultsfred

 
Vad ska man göra en regnig dag när syster med familj är på besök? Åka till ett lekland kanske?
Min syster åkte med sin yngste son, som är lika gammal som Hilda, och jag tog med mig båda barnen, till leklandet i Hultsfred för några veckor sedan. Det var barnens och mitt första besök på ett lekland. Det gick bättre än förväntat - för mig alltså. Tanken på ett lekland har tidigare fått mig att rysa - fullt med folk, stimmigt och med en hög ljudnivå.Tack och lov så var det inte så i leklandet i lilla Hultsfred. När vi kom till parkeringen, så stod det bara två bilar där, och inne i leklandet kunde barnen roa sig utan att behöva trängas. Det var roligt att se hur Hilda och Leon hade skojigt tillsammans, och hur lite begränsad Frida var av sitt handikapp (hon har ett amputerat ben). Det fanns ingenting som hon inte kunde göra. Klättra gick också bra, men med hjälp av oss vuxna.









 
 
 
 

 
Frida klättrar med hjälp av min syster. Båda våra barn är duktiga på att klättra och tycker att det är jätteroligt. Jag tror att det är någonting som vi i familjen kommer att göra en hel framöver. Håkan är dessutom utbildad klätterinstruktör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar