söndag 23 juni 2013

Midsommarhelg

Söndag - midsommarhelgen går mot sin ände. Personligen så är jag inte mycket för att fira midsommar. Tycker att det är skönt att strunta i alla krav och måsten. Min man är likadan. På midsommaraftonen besökte vi i alla fall ett traditionellt midsommarfirande - för barnens skull. För Frida var det första midsommarfirandet och hon tittade storögt på allt som hände. Det blev inget dansande kring midsommarstången, eftersom båda barnen var för blyga för det.

Midsommardagen betydde jobbdag för mig och feberdag för Hilda. Idag är jag ledig och Hilda mår mycket bättre. Håkan, min svåger och Frida är ute på en båtttur.


 
Jag och Frida

 
Hilda gungade hellre med grannflickan än dansade kring stången.

 
Frida och grannens dotter.

 
Grannens dotter som är 10 år hade bundit varsin krans till Hilda och Frida. Mammahjärtat rördes.

 
Regn och grått på dagen, sol på kvällen.

 
Midsommarnatt.

 
Båttur på "annandagen". Man och svåger förbereder sig och Frida väntar på att få hoppa i båten. Farfar passar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar