måndag 15 juli 2013

Frida har lärt sig gå!

 
Frida lärt sig gå, både inne och ute. Inte bara några steg, utan hon går hela tiden, överallt och länge. Tidigare ville hon bara gå några steg och sedan var det klart och protesen skulle av. Nu  har hon förstått fördelarna med att gå och tycker att det är jätteroligt och kan t.o.m sparka boll! Sist vi var till affären, så gick hon själv med en liten kundvagn. Hon gick runt mellan hyllorna och tittade på alla varorna. Min känsla då? Ja, den är svår att beskriva.

Lyckan är stor, både hos Frida och hos mig, Håkan och Hilda. Tänk att hon skulle bli så här duktig i sommar. Det hade jag aldrig trott. Jag hade tänkt mig att hon skulle traggla vidare i höst, i samma takt som tidigare. Men inte. Helt plötsligt lossnade det och hon ville gå, gå och gå.


 

 
 
 
Här leker Frida med grannpojken Emil. Klänningen och skorna köpte vi i Kina när vi hämtade henne i augusti förra året.
 
 
  
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar