tisdag 9 juli 2013

Kitchiga karuseller och gummorna de små


I helgen var det nöje som gällde för vår familj. Min man Håkan var till Power Meet i Västerås (stor raggarbilsträff med ca 9000 bilar) och jag var med barnen till karnebåtfestivalen i Valdemarsvik.

Både Håkan och jag är förtjusta i kulörta lampor och motivlack. Visst är det lite kitchigt, men vad gör väl det? Kitch är kul. Den här dagen fick Håkan och jag vårt lystmäte när det gäller motivlack och kulörta lampor. Håkan på raggarbilarna på Power Meet och jag på Tivolit. Mitt nöje, förutom att se barnens glädje, bestod i fotografera fina detaljer. Att barnen också var nöjda med dagen behöver jag väl knappt nämna? För Frida var det karusell- och sockervaddspremiär den här dagen!

 
 

 
 

 

 
 
  
 
 
 
 

Hilda på den jättelika uppblåsbara rutchkanan. Visst är utsikten över hamnen fin?


 
 

 
 
Sockervaddspremiär: "jättegott" tyckte Frida.

 
"Vill inte ha mer sockervadd, ta det mamma"


Ett karnevalståg uppträdde på festivalen.
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar